Monday, October 27, 2014

Untung tinggal di Kawasan Kampung

Assalam,

haaa kemain panjang tajuk...saje je nak menaip panjang...hehehe...sebelum tu nak ckp terima kasih sgt kepada yg sudi melawat baca blog ini...Aku dah lama tak aktif dlm blog ni...masa mula mula berblog dulu, meriah sgt, ramai kawan kawan yg baik...aku tak sangka blog ni masih ramai lg yg baca...tq sgt baca apa yg aku bebel bebel dlm ni...:)


Aku bekerja di kawasan kg...skrg tak berapa nak nmpk ketenangan seperti di kg sbb skrg kawasan tmpt aku duduk ni dh jd tempat cari cari makan yg sgt terkenal wooo....kalau hari minggu tu kemain sesak jalan...tu aku byk bertapa dirumah je..hehehe...



tempat aku duduk ni sgt terkenal dgn makanan lautnya..haaa makanlah sampai jemu...makanan lautnya sgt murah dan sgt segar...kalau yg baru naik dari bot tu mmg berebut rebut lah org membelinya...ko ckp je nk mkn ikan laut...ikan sungai...ikan kt bendang...ikan kat parit...semua adaa...bestkann..hehehe...sbb tu abah aku suka dtg sini...kemain byk mkn kalau dtg sini...tips nak beli mknan laut kat sini, ko belilah waktu pagi...kompem semuanya murah....mcm sotong besar, kalo beli waktu pg dlm 1kg blh dpt dlm RM6 hinggit..
ceee beli hari minggu kompem 1kg jadi berbelas belas hinggit...hihihi...satu lg beli time pasar nak tutup...haaa tu pun dpt murah...sbb pasar kat sini nak habiskan stok cepat2...dapat pulak, org pasar ckp skrg musim byk ikan...tu semua jual murah...



kawasan pemes kedai makanan yg kerap masuk tv dan blog blog...haaa nengok, org berpusu pusu turun tiap tiap minggu kat sini...kedai mkanan kat sini mmg sentiasa full lah...kalo restoran tepi pantai tu lg lah...ce tanya aku, hahaha..dah bertahun tak pi mkn kat kedai...hehehe...masak sendiri jugak yg puas hatinya...




dappppnyee...tu semua made di sini termasuk jagung tu...:)



Di sebabkan makanan terlalu segar, so kita bakar kosong je lg sedap...tak perlu nak perap perap sgt...kecuali kambing lah..hehehe...isinya mmg manis sgt...sedap wooo...aku suka betul bakar ikan pari dgn siakap...waduhhh waduhhh....


Kat sini juga byk org jual sayur sayur kg...sebut je nak sayur ape semua ada...sayur organik mmg byk lah...yelah bajanya najis ayam, najis kambinnn..hehehe...jagung tanam sendiri ada..kayu ubi ada...mcm mcm ada....ce pegi pasar kompem m.cik2 kat sana jerit "dikk meh beli sayur tanam sendiri ni...takde racunnn"...hehehe...mmg lawak...


kesimpulannya...aku duduk dimana...ce tekaaa...kihkihkih....bersyukur sgt dpt menetap disini....kalau ikutkan impian aku nak jd suri rumah...nak didik anak sendiri...duduk dikawasan perkampungan pendalaman...minum air bukit...bela haiwan ternakan sendiri....bestnyaaa....admire betul dgn akak dlm group JLO....seronoknya kehidupan mcm dia...


No comments: