Monday, February 23, 2015

main masak masak dirumah (organik homemade)

assalamualaikum,




aku kalau hari cuti, kemain gigih lah main masak masak kat rumah...semua resepi aku cuba dan olah olahkan...hihihi...dari sesusah resepi ke senang kacang goreng resepi aku cuba...ada yg jd...ada yg ehemmm (telan jgk lah..rezeki)....:)


Skrg ni pun, kalo time keje aku akan masak dan bwk bekal ke opis...jimat sgt...serta menepati piawaian...aku skrg byk amalkan pemakanan yg organik...nak membeli, kemain menahan tekak aku ni haa....






aku teringin sgt nak mkn kentang pizza....moh lah kite buat sendiri...beli kentang...goreng...buat topping pizza sendiri...tak sampai 5 minit...licin...huwaaa....nk membuatnya berejam....









Aku teruja sgt jumpa tepung roti organik...masa jumpa tepung ni, kemain bersinar sinar mata...tp tepung ni mahal bebenor...awat yg organik semuanya mahal...sobsobsob...aku uli roti ni berejam jgk lah...hasilnya...alhamdulillah....tepung roti mahal..anggap sedaaappp je lah ork....jd lah roti keping, cicah air teh o suam....









okey....resepi ni aku amik kat youtube...mmg sdapppp....fuhhh....gigih pi pasar beli ikan...gigih pi asingkan isi ikan dari tulangnya....gigih pakai blender biasa, walau asyik tersekat sekat je...alhamdulillah, berkat kesabaran berjam jam di dapur....fishcake and fishball siappp...beli sekilo ikan...dapat sebelas cucuk je...huwaaaa.....







disebabkan tak puas mkn...mehhh lah kite buat lg kan....goreng separuh masak...pastu bakar mcm sate ikan....sedappp gak woooo....mmg tabiklah sape yg rajin hadap pembuatan mknan ni....aku buat dua hari dah rasa mual2...hihihi....


time cuti CNY ni jgk, aku try buat nugget sihat....buat sosej...byk lg lah...nampak sgt kan ke emak kan disitu terserlah...hehehe....




No comments: