Tuesday, February 24, 2015

memori kuih karipap

assalamualaikum,



Hampir 17 tahun aku tidak sentuh dalam pembuatan kuih karipap....akhirnya semalam aku buat kembali kuih karipap sambil mengimbas kembali kenangan bersama arwah ummi...:(



Ketika kecil kuih ni lah paling kerap aku buat bersama arwah dan adik beradik...beratus ratus biji...buat sambil mengaduh ngaduh lenguh tulang belakang den ni haaa....kenangan semua tu...



frozen kuih ni..blh simpan lama...nak buat lg xtau ble...hihihi



aku buat kuih ni...rasa sebak sgt hati....hhmmm....buat bersama sama dgn adik adik....adik yg bongsu kan tiada memori sgt dgn arwah ummi...sambil gelek tepung....sambil tu aku bercerita...betapa sukarnya arwah ummi nak mencari rezeki halal....


adik bawah aku mmg pandai kelim kuih ni...paling tak sangka adik yg bongsu kejap je dpt belajar kelim...kemain sukeeee dia...hihihi....



No comments: