Friday, June 19, 2015

NATURAL REMEDIES: rambut bersinar sinar..lembut (khas utk anak anak)

Assalam,



Selamat menyambut kedatangan bulan Ramadhan. Semoga Ramadhan kali ini menjadikan kami kami lebih baik dari sebelumnya.




ok. aku nak share natural remedies utk rambut pengganti shampoo...aku mmg dah lama sgt tak beli shampoo utk anakku. Sebelum ini aku mmg beli shampoo jenama BUDS. Kali terakhir anakku pakai shampoo masa umurnya 1 thn ke sebelum tu lagi...kelupaan sudah, hihihi...skrg anakku sudah berumur 3 thn. agak lama jgk kann...:)



Bahan utk pengganti shampoo ini adalah sgt mudah dicari...Tiap tiap rumah comfirm ada punyeee...Bahan yg aku guna adalah ASAM JAWA.



Macam mana aku blh terjebak dgn bahan ini ialah, kan tiap kali anak aku demam. Aku akan lumurkan air bancuhan asam jawa pekat pekat dan lumur pada kepala anak. Kalau aku lumur malam, mesti bawak ke pagi. Pagi aku akan cuci rambut mohammad. tiap kali lps cuci rambut aku jd teruja, awat rambut anakku ini jd sgt lembut dan bersinar sinar. lepastu bau wangi asam jawa sedap sgt.




So skrg ni, tiap seminggu sekali aku akan bancuh asam jawa, biar dalam sejam...baru basuh...rambut mohammad jadi lembut...bersinar sinar..kulit kepala pun jd sgt bersih... so jom lah mencuba. lalala..







p/s : ini juga blh jd treatment rambut utk kite kite jugaa...tatata...

No comments: