Wednesday, November 4, 2015

Suplement yg aku ambil setiap hari

assalam,



Di bawah ni adalah antara suplement yg aku mmg amalkan hari hari. Suplement ini bg aku adalah yg paling selamat sbb berasaskan produk natural.



madu kelulut, jus delima, cuka teen, olivie (30x ganda khasiat dari olive oil)



Bangun pagi, aku akan minum segelas air masak...Selepas itu, minum sesudu madu bersama olivie. olivie ni pahit gile..hahaha...aku jenis tak tahan nak telan gitu. So nak cool tekak, aku ambil bersama madu...sesudu besar ye...


Olivie bg aku elok ambil ketika perut kosong, sbb olivie ni blh melawaskan perut. nak tau khasiat olivie blh tgk web olive house. Aku dah amalkan olivie ni hampir setahun tak silap, effect yg aku dapat adalah kulit makin cerah. hahaha...sesiapa yg suka putih putih ni boleh lah terai....Dulu masa belajar, aku tak brape jaga diri duduk bawah panas byk sgt tu jd gelap sikit. So bila aku amalkan olivie ni warna kulit asal aku timbul semula tu jd makin cerah(cuba lah buat buat paham ek, tak reti hurai ayat..hihihi)...disebabkan makin cerah, org ckp aku pakai produk pemutih..aduhai...









Ketika dalam tempoh bekerja, aku akan minum air agak byk jgk lah....hampir 2L...air dalam botol hijau itu ialah campuran air mineral + sesudu jus delima + 2 sudu cuka teen + secubit chia seed. aku akan minum selepas mkn tgh hari. Khasiatnya, aku rasa makin bertenaga.hihihi...selain itu boleh search khasiatnya di google.lalalalaaa....:)





source google

Balik kerja, aku suka kan air hangat yg boleh menenangkan jiwa yg serabut ketika ditempat kerja. Air Rooibos Tea bg aku adalah pilihan yg bagus. alhamdulillah...aku lebih rasa lebih cool selepas minum. Minum pula bersama sama anakku yg suka membebel kenapa ibu buat air teh tak letak gula...hehehe.







olive oil ( source page olive house)


Sebelum tidur pula, aku akan minum segelas air, diikuti sesudu madu beserta olive oil. Selalunya sebelum tidur aku suka mkn buah, aku suka tembikai, nenas, pisang, tembikai susu. aku suka mkn buah sambil relaks2 dulu barulah aku ambil olive oil dan madu...Jadi inilah suplement harian aku. Khasiatnya mmg byk sgt. Selamat beramal...tatatataaaa...








No comments: